La poesia a parvulari
La poesia és la paraula en joc, és a dir, és l’art a través de la paraula. Una poesia pot ser la descripció d’una cosa que es presenta davant dels nostres ulls, o dins dels nostres sentiments, però aquesta descripció ha de ser subjectiva.
Es treballa la poesia a l’escola perquè els infants es parin un moment a mirar al seu voltant, què pensen davant aquests fenòmens i que puguin expressar els seus sentiments i pensaments. El poema es pot treballar a partir de les estacions, dels fenòmens de la naturalesa, etc...
Existeixen diferents maneres de treballar la poesia amb els infants més petits. Una d’elles pot ser representada pictòricament, és a dir, que pintin amb pintura. A partir de la poesia també poden ajudar als infants a comprar, personificar, a fer metàfores cosa que per poder desenvolupar totes aquestes coses és necessari i imprescindible fer ús del raonament.
Per treballar a poesia a l’aula és necessari que l’educador/a propici situacions, aquestes situacions han de ser globals i han de tenir un sentit per als infants, com per exemple un recital de poemes, anar a veure els arbres de la tardor, anar al parc, anar a visitar el mar entre d’altres espais.
També és bo conduir els que els infants ens diuen, fer-li preguntes per tal que raonin i fer que concretin.
Els metres i les mestres han de facilitar que surti el llenguatge poètic, és a dir, que els hem de preguntar i proposar nexes comparatius.
També és molt fàcil que els infants facin planificacions, perquè apareix molt aviat els contes, i això fa que per ells no demani gaire dificultat.
Si els facilitem que imaginin i aprenguin a expressar aquesta imaginació amb metàfores, potser farem gent més tranquil·la i observadora.
Però el més important és que hauran après a viure plenament i que sabran donar-li un to poètic a la vida de cada dia i sabran compartir-lo amb les altres persones.
La poesia és vida, és la vida viscuda en present.
No hay comentarios:
Publicar un comentario